cookies

Cookieless Analytics

Omdat traditionele web analytics pakketten gebruik maken van cookies (en let op! serverside web analytics pakketten van fingerprinting), moet je hiervoor ook toestemming vragen. Je loopt dus het risico belangrijke data te verliezen! Cookieless Analytics biedt je de mogelijkheid om web statistieken te kunnen blijven meten, zonder te moeten vragen om toestemming.

Cookieless Analytics levert inzichten in de resultaten (visits, pageviews, time on site, conversies) op een zeer gedetailleerd niveau. Op basis van campagnes, websites, keywords en zelfs individuele affiliates  kunnen gebruikers van de tool resultaten analyseren. Met behulp van econometrische modellen worden accurate voorspellingen gedaan over de echte campagneperformance. Deze analyses stellen de adverteerder in staat om mediabudgetten optimaal te blijven inzetten en campagnes te optimaliseren. Hierdoor behoudt online marketing haar kracht van nauwkeurige meting.

De tool voldoet aan alle eisen om persoonsgegevens niet op te slaan. Daarnaast verkrijgt de tool geen toegang tot gegevens die zijn opgeslagen in de randapparatuur van een gebruiker en slaat het ook geen gegevens op in de randapparatuur. “Na uitgebreid onderzoek hebben wij de Cookieless Analytics tool op deze kritische aspecten positief beoordeeld”, aldus een woordvoerder van Deloitte Risk Services. De Cookieless Analytics tool is hiermee de eerste tool die een dergelijke audit positief afsluit.

De schematische werking van de Cookieless Analytics vind je hieronder.