Persbericht: Eerste Cookieless analytics-tool doorstaat audit Deloitte

Greenhouse Group biedt een oplossing voor cookiewet

Eindhoven, 23 oktober 2012 – De Cookieless Analytics tool van Greenhouse Group is door Deloitte Risk Services aan een succesvolle audit onderworpen. De innovatieve tool biedt een oplossing voor de beperkingen die de nieuwe Telecomwet ten aanzien van cookies stelt en zorgt dat online ondernemers in staat blijven om hun online campagnes en websites te blijven analyseren en optimaliseren.

Op 1 januari 2013 wordt de nieuwe telecommunicatiewet in zijn volledigheid gehandhaafd. Vanaf dan is het gebruik van cookies en andere technologieën om gebruikersgedrag op te slaan en te gebruiken verboden als vooraf geen geïnformeerde toestemming is verkregen. Hiermee verliest het internet zijn kracht om het resultaat van onder andere marketinginspanningen nauwkeurig te meten.

De Cookieless Analytics tool van Greenhouse Group respecteert de privacy van website bezoekers, maar stelt online ondernemers wel in staat om campagne- en website performances inzichtelijk te houden en mediabudgetten optimaal in te zetten. De tool voldoet aan alle eisen om persoonsgegevens niet op te slaan. Daarnaast verkrijgt de tool geen toegang tot gegevens die zijn opgeslagen in de randapparatuur van een gebruiker en slaat het ook geen gegevens op in de randapparatuur. “Na uitgebreid onderzoek hebben wij de Cookieless Analytics tool op deze kritische aspecten positief beoordeeld”, aldus een woordvoerder van Deloitte Risk Services. De Cookieless Analytics tool is hiermee de eerste tool die een dergelijke audit positief afsluit.

Open source

De tool wordt ook als open source software beschikbaar gesteld. “De tool zorgt dat het doel van de wet in stand blijft, maar dat onbedoelde negatieve side-effects van de nieuwe telecommunicatiewet voor de Nederlandse online industrie geneutraliseerd worden. Wij vinden het belangrijk dat de hele online industrie hier gebruik van kan maken”, aldus Marijn Maas van Greenhouse Group.

Over de Greenhouse Group’s Cookieless Analytics tool

De Cookieless Analytics tool van Greenhouse Group stelt online ondernemers in staat om geheel in lijn met de Telecomwet campagne- en websiteresultaten inzichtelijk te maken, zonder dat er data worden opgeslagen of gebruikt die herleidbaar zijn naar een unieke bezoeker. De tool levert op gedetailleerd niveau inzichten in bijvoorbeeld het aantal bezoekers, de tijd die ze op de site doorbrengen en het aantal pageviews en conversies. Deze informatie kan met de tool geanalyseerd worden. Met behulp van econometrische modellen worden voorspellingen gedaan over de echte campagne- en websiteperformance. Met deze analyses kunnen online ondernemers mediabudgetten optimaal blijven inzetten en campagnes en websites optimaliseren. Hierdoor blijft nauwkeurige meting, een krachtig voordeel van online marketing, behouden.

Deel dit bericht op Facebook
Deel dit bericht op Twitter

Comments are closed.